Miele TSB 143 WP

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele TSB 143 WP op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

SuzannedB 20-04-2020

Super droger

Geschreven voor: Miele TSB 143 WP

Over het algemeen ben ik erg blij met deze machine. Er zitten heel veel verschillende programma's op, al gebruik ik toch meestal het programma "extra kastdroog" omdat dit het beste werkt.
Het is erg fijn dat het filter zo makkelijk te reinigen is.
Echt een pluspunt vind ik de Fragrance Dos, ik gebruik nooit wasverzachter maar nu ruikt onze was super fris!
Ik lees dat veel mensen het jammer vinden dat je geen eindsignaal hoort, dat maakt mij niets uit want de droger staat op zolder dus dat hoor ik een of twee verdiepingen lager toch niet.

Pluspunten

• Zuinigheid
  • FragranceDos

Minpunten

• Niet altijd goed droog

Ilonka78 06-04-2020

Goede kwaliteit droger

Geschreven voor: Miele TSB 143 WP

Miele staat bekend om zijn kwaliteit, en ook met deze warmtepompdroger is dat weer gelukt. Ik vind het een mooi design, en de machine is erg gebruiksvriendelijk door de draaiknop en touchscreen display. Door de vele droogprogramma’s is er altijd een programma wat het best bij het wasgoed past. Ook is het erg fijn dat de droogtrommel voorzien is van verlichting. De machine weegt en berekend hoeveel tijd er nodig is om droog te worden. Op de display kun je dat in het begin ook zien hoeveel tijd ervoor nodig is. Het wasgoed komt droog, zacht en fris uit de machine. Je kunt als extra nog een FragranceDos geurflacon gebruiken, deze plaats je in de rand van de pluizenfilter. Je kunt deze zelf instellen of deze veel of weinig geur moet afgeven aan je wasgoed. Maar ook zonder hiervan gebruik te maken, komt het wasgoed fris uit de machine. De pluizenfilter is erg gemakkelijk schoon te maken. Al met al ben ik zeer tevreden over deze warmtepompdroger.

Pluspunten

• Verlichting in droogtrommel
  • Zuinig
  • Redelijk stil
  • Droog, zacht en fris wasgoed

Minpunten

• Geen eindsignaal als programma klaar is

koko123 06-04-2020

mooie grote droger met prima resultaat

Geschreven voor: Miele TSB 143 WP

allereerst is het een mooie machine om te zien, netjes afgewerkt etc. maar daar koop je hem niet voor. Maar voor het resultaat is het ook een prima apparaat. wij hadden wel verhalen gelezen over "warmtepompdrogers" dat ze heel lange programma's hadden, dat het niet goed droog zou worden, gekreukt etc. wij hebben hem nu ongeveer 3 weken, en hij bevalt heel erg goed ! De was is zeker wel goed droog, en ik denk zelfs minder gekreukt dan met onze oude machine. Alle knoppen spreken voor zich, en is dus zeer makkelijk in te stellen voor de verschillende programma's. hij berekend ook zelf hoeveel wasgoed erin zit, en dus hoelang het programma gaat duren. wat we wel missen is een signaal (piepje ofzo) om aan te geven dat hij klaar is.
Groot voordeel is ook dat er erg veel was in kan (7kg), dus alles in 1 keer uit de wasmachine in de droger!
Ook is hij erg stil in vergelijking met onze oude machine. na 2x drogen wel de slang op de afvoer aangeloten, dat scheelt weer elke keer de bak legen. het schoonmaken van de stoffilters (2) gaat zeer eenvoudig, daar is goed over nagedacht. je hebt de mogleijkheid om een geurtablet erin te zetten, maar dat hebben we nog niet gedaan, ben benieuwd hoe dat is.

Pluspunten

• grote trommel
  • goed droogresultaat
  • stil

Minpunten

• vrij hoge prijs
  • geen melding als hij klaar is

RonaldGerrits 02-04-2020

Wat een geweldige droger!

Geschreven voor: Miele TSB 143 WP

De droger doet wat hij moet doen, namelijk de was drogen! Wat een verademing. Allereerst kijk je tegen de buitenkant van de droger aan, maar het is echt geen onooglijk apparaat. Eigenlijk is hij best mooi en subtiel vormgegeven. Maar dat is voor de meeste mensen bijzaak, want het gaat om het gebruiksgemak en de droogkwalitet. En daarmee zit het bij deze machine wel goed. De verschillende droogprogramma’s zijn gemakkelijk te kiezen en als je deze hebt gekozen past hij zijn droogtijd aan, aan de hoeveelheid was en klamheid van de was die in de machine zit. Echt een pluspunt als je het mij vraagt. Zo draait de droger nooit onnodig lang. De softcare-tommels is ook echt geniaal. Je was komt ongeschonden uit de machine en zelfs de meest delecate kledingstukken kan je erin stoppen. Wat ik handig vind is dat mijn overhemden er ook minder gekreukt uitkomen dan uit de eerdere machine die we hadden, dus een pluspunt en tijdwinst voor mij. Ik had hoge verwachtingen, maar deze zijn zelfs overtroffen met deze droger. We hebben thuis ook katten, maar de droger haalt (bijna) alle haren van de was af wat bij de vorige droger nog wel eens een crime was en de haren nog aan de kledingstukken bleven plakken. Wat een geweldig apparaat.

Pluspunten

• Droogt perfect
  • Erg intuitief
  • Erg stil
  • Zuinig
  • Haalt al het kattenhaar van mijn kleren

Minpunten

• Beetje aan de grote kant

Jillie83 01-04-2020

Zuinigheid in een oud jasje

Geschreven voor: Miele TSB 143 WP

De droger 4 weken in bezit, concluderend is zuinigheid een belangrijke factor. Verder is er weinig innovatiefs aan Miele, nu zijn we mogelijk best verwend met een app die laat zien hoe lang het programma nog duurt en je een melding geeft wanneer het klaar is. Helaas geeft deze miele geen enkel signaal en moet je zelf de tijd in de gaten houden. Ook de droogtijd en mate van drogen vindt ik tegenvallen. Zolang er niet meer dan 4 kilo in doet en het niet erg vind dat een programma minstens 1,5 tot 2,5 uur er over doet is de was goed droog.

Pluspunten

• Watertank is groot kan 4 beurten mee
  • Droogtijd past zich aan gewicht aan
  • Verlichting

Minpunten

• Lange droogtijd
  • Geen app of eindsignaal